دوره 7 (1403)
دوره 5 (1400)
دوره 4 (1399)
دوره 3 (1398)
دوره 2 (1397)
دوره 1 (1396)
تعداد مقالات: 6
آموزش محیط زیست، لازم اما ناکافی
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 2-2
چکیده
انتقال تجربیات و دانستهها پدیدهای منحصر به فرد گونه انسان نیست بلکه در سایر جانوران نیز اشکالی از یادگیری و آموزش دیده میشود به عنوان مثال دم عصاییها (Meerkat, Suricata suricatta) آموزگارانی صبور هستند. این ... بیشترمحیط زیست و جوامع محلی
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 3-4
چکیده
حفظ محیط زیست وظیفه تکتک مردم کشور، همه سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و همهی کسانی است که در کشور زندگی میکنند. حفظ محیط زیست اتفاق نمیافتد مگر آنکه همه با هم دست به کار شوند و برای حفظ ... بیشترآموزش محیط زیست و کودکان
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 5-8
چکیده
بحث در مورد روابط انسان و طبیعت یک بحث قدیمی است. مدتهای مدیدی چنین میاندیشیدند که طبیعت با نیروی فوق العاده تصفیه کننده و تنظیم کنندهاش تعارضات انسان را هضم خواهد کرد و کشفیات علمی، زیانهای احتمالی ... بیشترروایتی از مدرسه طبیعت
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 9-10
چکیده
امروزه ما میدانیم بازی برای کودکان بعد از آب و غذا و خواب بسیار حیاتی است. بازی برای کودکان نه تنها اتلاف وقت نیست، بلکه تمرین زندگی برای کودک است. بچهها به بازی رها، خودانگیخته، ساختار نیافته و هدایت ... بیشترتجربیات جهانی در آموزش محیط زیست
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 11-12
چکیده
بعد انسانی مدل توسعه پایدار متشکل از توسعه پتانسیل انسانی، در وهله اول از طریق سیستم آموزشی است. به عنوان بنیانگذار نظریه noosphere، V.I. Vernadsky چندین بار تاکید کرد که «شخصیت انسان یک کلید برای همه چیز است» ... بیشتردرک و نگرش دانش آموزان روستایی و شهری نسبت به خرسهای قهوهای در ترکیه
دوره 4، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، صفحه 13-16