نوع مقاله : مقاله
نویسنده
دانشجوی کارشناسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
چکیده
بحث در مورد روابط انسان و طبیعت یک بحث قدیمی است. مدتهای مدیدی چنین میاندیشیدند که طبیعت با نیروی فوق العاده تصفیه کننده و تنظیم کنندهاش تعارضات انسان را هضم خواهد کرد و کشفیات علمی، زیانهای احتمالی پیشرفت را خنثی خواهد نمود. اما واقعیت این است که جهان افسار گسیخته شده است. باید به خاطر داشته باشیم که ما تنها یک زمین داریم. با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست، نقش حساس آموزش در محافظت از آن و اهمیت آموزش در دوران کودکی، در این مقاله سعی شده است روشهای آموزش مهارتهای زیست محیطی به کودکان بررسی شود. آموزش و پرورش مهمترین نهاد آموزشی است که در جهت توسعه همه جانبه، با تأثیرگذاری بر فرهنگ جوامع و ایجاد زمینة لازم، شرایط مناسب را برای دستیابی به نتیجه مطلوب و رفع مشکلات فراهم میآورد.
عنوان مقاله [English]
Environmental and children's education
نویسنده [English]
- Fatemeh Sayer
Environmental undergraduate student, Faculty of Natural Resources, University of Tehran
چکیده [English]
The debate over the relationship between man and nature is an old one. It has long been thought that nature, with its super-purifying and regulating power, will digest human conflicts, and scientific discoveries will neutralize the potential harms of progress. But the reality is that the unbridled world is broken. We must remember that we have only one land. Due to the importance of the environment, the critical role of education in its protection and the importance of education in childhood, this article has tried to teach children how to teach environmental skills. Education is the most important educational institution that, in order to develop comprehensively, by influencing the culture of societies and creating the necessary ground, provides the right conditions to achieve the desired result and solve problems.