نشریه دانشجویی بوم کره
4
1
2020
04
20
Environment and local communities
محیط زیست و جوامع محلی
3
4
76233
FA
حوریه
صباغیان
دانشجوی کارشناسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
Journal Article
2020
05
27
Protecting the environment is the sole responsibility of the people of the country, all governmental and non-governmental organizations and all those who live in the country. Environmental conservation does not happen unless everyone works together and strives to preserve that trust. In order for this to happen, people need to be aware of what they are doing today, and in fact, in many cases, they are turning from environmental threats to environmentalists. Humans themselves are part of nature, and by preserving nature, they benefit from it; The healthy and secure life of human beings depends on the preservation of nature. The protectionist view within the country's environmental organization has so far been merely a protectionist view, but this view must change to a public view that can contribute to the preservation of the environment.
حفظ محیط زیست وظیفه تکتک مردم کشور، همه سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و همهی کسانی است که در کشور زندگی میکنند. حفظ محیط زیست اتفاق نمیافتد مگر آنکه همه با هم دست به کار شوند و برای حفظ این امانت تلاش کنند. برای اینکه این امر اتفاق بیفتد، لازم است که مردم نسبت به آنچه که امروز انجام میدهند، واقف شوند و در واقع در بسیاری از موارد از تهدیدکنندگان محیط زیست به حافظان محیط زیست تبدیل شوند. انسانها خود بخشی از طبیعت هستند و با حفظ طبیعت، از این کار نفع میبرد؛ زندگی سالم و امن انسانها درگرو حفظ طبیعت است. نگاه حفاظتی در داخل سازمان محیط زیست کشور تاکنون نگاه حفاظتی صرف بوده است اما باید این نگاه به نگاهی مردمی تغییر پیدا کند که بتواند مشارکتی به نگهداری محیط زیست پرداخت.
نشریه دانشجویی بوم کره
4
1
2020
04
20
Environmental and children's education
آموزش محیط زیست و کودکان
5
8
76234
FA
فاطمه
سایر
دانشجوی کارشناسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
Journal Article
2020
05
27
The debate over the relationship between man and nature is an old one. It has long been thought that nature, with its super-purifying and regulating power, will digest human conflicts, and scientific discoveries will neutralize the potential harms of progress. But the reality is that the unbridled world is broken. We must remember that we have only one land. Due to the importance of the environment, the critical role of education in its protection and the importance of education in childhood, this article has tried to teach children how to teach environmental skills. Education is the most important educational institution that, in order to develop comprehensively, by influencing the culture of societies and creating the necessary ground, provides the right conditions to achieve the desired result and solve problems.
بحث در مورد روابط انسان و طبیعت یک بحث قدیمی است. مدتهای مدیدی چنین میاندیشیدند که طبیعت با نیروی فوق العاده تصفیه کننده و تنظیم کنندهاش تعارضات انسان را هضم خواهد کرد و کشفیات علمی، زیانهای احتمالی پیشرفت را خنثی خواهد نمود. اما واقعیت این است که جهان افسار گسیخته شده است. باید به خاطر داشته باشیم که ما تنها یک زمین داریم. با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست، نقش حساس آموزش در محافظت از آن و اهمیت آموزش در دوران کودکی، در این مقاله سعی شده است روشهای آموزش مهارتهای زیست محیطی به کودکان بررسی شود. آموزش و پرورش مهمترین نهاد آموزشی است که در جهت توسعه همه جانبه، با تأثیرگذاری بر فرهنگ جوامع و ایجاد زمینة لازم، شرایط مناسب را برای دستیابی به نتیجه مطلوب و رفع مشکلات فراهم میآورد.
نشریه دانشجویی بوم کره
4
1
2020
04
20
A story from nature school
روایتی از مدرسه طبیعت
9
10
76235
FA
سارا
قلی پور
دانشجوی کارشناسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
Journal Article
2020
05
27
Today we know that play is very important for children after water, food and sleep. Play for children is not only a waste of time, but also an exercise in life for the child. Kids need to be free, spontaneous, unstructured and unguided, play with animals and flowers and plants and play with real and imaginary friends, but unfortunately today, due to the shrinking of houses, our children are either prison prisoners or spend their time in classrooms. They are different. Their contact with other children is a competitor or classmate, such a creature that sees the other child as a competitor and does not interact with animals and plants will not be able to have a smooth relationship with their peers in the future, nor will it be able to love nature. To protect them.
امروزه ما میدانیم بازی برای کودکان بعد از آب و غذا و خواب بسیار حیاتی است. بازی برای کودکان نه تنها اتلاف وقت نیست، بلکه تمرین زندگی برای کودک است. بچهها به بازی رها، خودانگیخته، ساختار نیافته و هدایت نشده، به بازی با حیوانات و گل و گیاه و بازی با دوستان واقعی و خیالی احتیاج دارد اما متاسفانه امروزه با توجه به کوچک شدن خانهها کودکان ما یا زندانی آپارتمانها هستند یا وقت خود را سرکلاسهای مختلف میگذرانند. تماس آنها با دیگر کودکان در حد یک رقیب یا همکلاسی است، چنین موجودی که کودک دیگر را رقیب خود ببیند و با حیوان و گیاه تعامل نداشته باشد در آینده نه میتواند با همنوعان خود رابطه همواری داشته باشد و نه میتواند عشق و علاقهای به طبیعت داشته باشد تا از آنها حفاظت کند.
نشریه دانشجویی بوم کره
4
1
2020
04
20
Global experiences in environmental education
تجربیات جهانی در آموزش محیط زیست
11
12
76236
FA
علی
بختیاری خواه
گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
Journal Article
2020
05
27
The human dimension is the model of sustainable development consisting of the development of human potential, primarily through the educational system. As the founder of the noosphere theory, V.I. Vernadsky has repeatedly emphasized that "human personality is the key to everything" and that much of the world's sustainable development depends on the formation of well-mannered individuals and highly creative abilities capable of dealing with complex developmental problems. To find for the global crisis. An important role in this process of formation of high human characteristics belongs to modern education based on the principles of sustainable development. The idea of sustainable development should be the conceptual basis and the whole basis of the education system.<br /><br />The Decade of Sustainable Education of the United Nations provided a strong incentive to reconsider ecological education in the context of sustainable development, emphasizing that everything is rooted in an educational system to achieve sustainable development of society. The foundations of personality are: the quality of thinking, the ability to model and build the future, moral values, ideals, and spiritual passion. Thus, society needs competent teaching staff with a comprehensive modern cultural thinking, ecological values, and a high level of ecological culture.<br /><br />Understanding contemporary worldviews in the context of geopolitical change and the economic crisis is a key issue in modern education that needs to be updated.
بعد انسانی مدل توسعه پایدار متشکل از توسعه پتانسیل انسانی، در وهله اول از طریق سیستم آموزشی است. به عنوان بنیانگذار نظریه noosphere، V.I. Vernadsky چندین بار تاکید کرد که «شخصیت انسان یک کلید برای همه چیز است» و تا حد زیادی توسعه پایدار دنیا به شکلگیری افراد دارای اخلاقیات خوب و تواناییهای بسیار خلاقانه که توانایی مقابله با مشکلات پیچیده توسعه را دارند، بستگی دارد، آنهایی که میتوانند راهحل را برای بحران جهانی پیدا کنند. نقش مهم در این فرآیند شکلدهی ویژگیهای انسانی بالا به آموزش نوین براساس اصول توسعه پایدار تعلق دارد. ایده توسعه پایدار باید اساس مفهومی و اساس کل سیستم آموزش باشد.<br /> دهه آموزش و پرورش پایدار ملل متحد انگیزه قوی برای تجدید نظر در آموزش اکولوژیکی در بافت توسعه پایدار فراهم کرد و تاکید کرد که همه چیز برای دستیابی به توسعه پایدار جامعه، در یک سیستم آموزشی ریشه دارد. مبانی شخصیت عبارت است از: کیفیت تفکر، توانایی برای مدل کردن و ساخت آینده، ارزشهای اخلاقی، ایدهآلها و اشتیاق معنوی. از این رو، جامعه به کادر آموزشی صلاحیت دار با تفکر فرهنگی جامع مدرن، ارزشهای اکولوژیک و سطح بالای فرهنگ اکولوژیک نیاز دارد.<br /> درک جهانبینی معاصر در شرایط تغییرات ژئوپلیتیکی و بحران اقتصادی، مساله کلیدی آموزش مدرن است که نیازمند به روز کردن اصول اخلاقی است.
نشریه دانشجویی بوم کره
4
1
2020
04
20
Rural and urban students' perceptions of brown bears in Turkey
درک و نگرش دانش آموزان روستایی و شهری نسبت به خرسهای قهوهای در ترکیه
13
16
76237
FA
سید محمدجوادعبدالله
صابری
دانشجوی کارشناسی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
Journal Article
2020
05
27
<span class="tlid-translation translation" lang="en">Wildlife conservation studies have recently increasingly focused on the social aspects of wildlife conservation in order to maintain or improve the status of large endangered carnivorous species. A key part of the study is the tolerance and attitude of local people to wildlife, because negative attitudes in those who encounter a dangerous or harmful animal or have different experiences of human-wildlife conflict can lead to anti-protective behaviors. In addition, attitudes and fears about animals can also contribute to the development of negative attitudes toward them. On the other hand, a positive attitude can help pro-environmental behaviors and protect protection. Therefore, efforts to increase the acceptance of large carnivores by the local population by increasing their tolerance are important goals in the effort to protect wildlife.</span>
مطالعات حفاظت از حیات وحش با هدف حفظ یا بهبود وضعیت گونههای گوشتخوار بزرگ تهدید شده، اخیرا به طور فزایندهای جنبههای اجتماعی حفاظت از حیات وحش را مورد توجه قرار میدهند. یک قسمت کلیدی مطالعه تحمل و نگرش مردم محلی به حیات وحش است، زیرا نگرش منفی در کسانی که با یک حیوان خطرناک یا مضر مواجه شدهاند و یا تجربههای متفاوتی از تعارض انسان و حیوانات وحشی را دارند میتواند منجر به رفتارهای ضد حفاظتی شود. علاوه بر این، نگرش و ترس از حیوانات همچنین میتواند به توسعه نگرش منفی به آنها کمک کند. از سوی دیگر، نگرش مثبت میتواند به رفتارهای طرفدار محیط زیست و حمایت از حفاظت کمک کند. بنابراین تلاش برای افزایش پذیرش گوشتخواران بزرگ توسط مردم محلی با افزایش تحمل آنها، از اهداف مهم در تلاش برای حفاظت از حیات وحش است.